Weboldalunk sütiket használ használ a weboldal működtetése, használatának megkönnyítése (regisztráció, vásárlás) és a felhasználó weboldalon végzett tevékenységének nyomon követése érdekében (statisztika). Süti politika | Adatvédelmi szabályzat

Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Termék címkék:
SpringMed Kiadó

Az egészségturizmus kézikönyve

7.800 Ft
6.240 Ft
Kedvezmény: 1.560 Ft 20%
Menny.:
ISBN: 978-615-6337-05-4
Szerző: Fábián Tamás
A könyv igyekszik a turizmusnak egy olyan ágát bemutatni, amely az egyes utazástípusok között meglehetősen előre került a népszerűségi listán. Megpróbálja tisztázni az egyes fogalmakat, megkeresni az ilyen típusú utazások motivációit, foglalkozik az egyes szereplőkkel is. Ismerteti a jelenlegi hazai lehetőségeket és a nemzeti turizmus marketingben betöltött szerepét. A cél nem az egyes szakterületek mélységi szintű bemutatása, sokkal inkább egy átfogó képet szeretne adni mintegy kiindulópontként a témában való további elmélyüléshöz. Mivel egyetemi szinten is folyik a tárgy oktatása, a hallgatók számára is segítséget próbál nyújtani a tárgy megismeréséhez.

Könyvadatok

Az egészségturizmus kézikönyve

Puhafedelű, ragasztott kötés
Szerző(k): Fábián Tamás
Felelős szerkesztő: Dr. Böszörményi Nagy Klára
Tördelés és tipográfia: Németh János
Borítóterv, grafika: Németh János
Terjesztés: Végh Rita
Nyomda és kötészet: Belvárosi Nyomda Zrt.
Ár: 7800 Ft

Tulajdonságai

Méret: 165 x 235 mm
Terjedelem: 216 oldal
Kiadó: SpringMed Kiadó Kft.
Megjelenés időpontja: 2021
Nyelvezet: Magyar
ISBN: 978-615-6337-05-4

A könyv megvásárolható E-book változatban is.

Leírás

A turizmus az egész világon töretlenül növekszik (Pontosabban az egyetlen törést 2009-ben láthattuk a válság következményeként). A 2018-as nemzetközi statisztikák szerint a teljes vendégszám meghaladta a 1,5 milliárd főt, azaz statisztikailag minden ötödik ember részt vett valamilyen utazásban. Ez több mint 8 ezer milliárd dollár hozzájárulást jelent a világ GDP-jéhez (Bruttó Hazai Össztermék), ami meghaladja a világon megtermelt javak 10%-át. Ha figyelembe veszük, hány iparág létezik, akkor láthatjuk, hogy ez egy rendkívül magas arány. Vannak területek, ahol ez a szám még ennél is magasabb, hiszen azok az országok, ahol nem rendelkeznek elegendő nyersanyaggal, hiányos az ipari fejlettség, vagy nincs megfelelő éghajlat jó mezőgazdaság kialakítására, azonnal a turizmus irányába próbálnak elmozdulni, mint – sokszor szinte az egyetlen – gazdasági lehetőség kiaknázására. Ez viszont azt jelenti, hogy a turizmusban nemcsak a keresleti, de a kínálati oldal is rohamosan növekszik. A mai globális világban a konkurencia már nemcsak egymáshoz közeli régiók vonatkozásában jelentkezhet, hanem akár távolabbi desztinációk is versenyezhetnek egymással. Az utazások motivációi is nagyon különbözőek lehetnek, ezért minden ország igyekszik megtalálni azokat pontokat, ahol versenyelőnybe kerülhet.
Ebben a környezetben a könyv igyekszik a turizmusnak egy olyan ágát bemutatni, amely az egyes utazástípusok között meglehetősen előre került a népszerűségi listán. Megpróbálja tisztázni az egyes fogalmakat, megkeresni az ilyen típusú utazások motivációit, foglalkozik az egyes szereplőkkel is. Ismerteti a jelenlegi hazai lehetőségeket és a nemzeti turizmus marketingben betöltött szerepét. A cél nem az egyes szakterületek mélységi szintű bemutatása, sokkal inkább egy átfogó képet szeretne adni mintegy kiindulópontként a témában való további elmélyüléshöz. Mivel egyetemi szinten is folyik a tárgy oktatása, a hallgatók számára is segítséget próbál nyújtani a tárgy megismeréséhez.
A szerző

Paraméterek

Tartalom

Előszó
Az egészség és a turizmus kapcsolata

  1. Az egészségturizmus rendszere
  2. Wellnessturizmus
  3. Orvosi turizmus
  4. Gyógyturizmus (spa)
  5. Gyógyszállodák mint a gyógyturizmus kiemelt helyszínei
  6. Az egészségturizmus országos és helyi szerepe
  7. Az egészségbiztosítások szerepe az egészségturizmusban
  8. Mellékletek, táblázatok
  9. Irodalomjegyzék